Dieta oparta na warzywach i owocach zielonego koloru jest praktycznie dla każdego. Oczywiście nie może opierać się jedynie na spożywaniu zielonych produktów – warto urozmaicać ją innymi produktami.

Podstawowym celem spożywania warzyw i owoców z „zielonej grupy” jest oczyszczanie i dezynfekcja organizmu. Osoby zainteresowane detoksem, poprawą trawienia  i wzmocnieniem odporności powinny spróbować skomponować swoje menu.

Zielone warzywa to bogactwo witamin A, E, K, C, B, a także składników mineralnych – żelazo, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor, beta-karoten. Co można jeść dokładnie? Orzeszki pistacjowe, fasolę, warzywa o ciemnozielonych liściach (botwina, szpinak, jarmuż), cukinię, ogórki, bazylię, miętę, szczypior, rzeżuchę oraz zielone owoce: agrest, awokado, gruszki, jabłka, melony, jasne winogrona, kiwi. Z taką dietą dobrze komponuje się mięso drobiowe – warto, więc pamiętać żeby także znalazło się na talerzu.

Może się wydawać, że dieta skomponowana z tych składników nie będzie zbyt urozmaicona, co może doprowadzić do znudzenia i zniechęcenia w jej prowadzeniu. Jednak możliwości, jakie dają nam zielone produkty są naprawdę spore: zupy – krem np. z brokułów, kurczak  szpinaku z serem, ryż z cukinią i groszkiem albo kanapki z ciemnego pieczywa z sałatą i chudą wędliną. Plusem diety są smaczne przekąski np. na drugie danie – mamy do dyspozycji kiście winogron,  kawałki kiwi, jabłka oraz plasterki ogórka.

Z jednej strony próba wykorzystania zielonych produktów, jako podstawy menu może wiązać się z ograniczeniem. Drugą stroną medalu jest dobra zabawa i próba wykorzystania pokładów kreatywności do stworzenia ciekawego i niepowtarzalnego posiłku.