Zimowa pielęgnacja cery nie może ograniczać się do stosowania tłustego kremu. Choć nawilżanie jest ważne, to trzeba pamiętać o wzmacnianiu cery od wewnątrz – dobrze skomponowaną dietą i zdrowymi posiłkami.
Warzywa to prawdziwe skarbnice wartości odżywczych o dobroczynnych właściwościach dla naszej cery. Jednak czego powinniśmy szukać i na co zwrócić uwagę?

Antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze usuwają nadmiar wolnych rodników, hamują procesy starzenia się skóry i zapobiegają chorobom cywilizacyjnym. Do grupy antyoksydantów możemy zaliczyć witaminy A, C i E, beta – karoten oraz składniki mineralne np. selen i cynk. Dieta bogata w przeciwutleniacze powinna zawierać czarną porzeczkę, pomarańcze, brokuły (zawierające witaminę C), tłuszcze roślinne dostarczające witaminy E oraz mleko i przetwory mleczne, jako źródła witaminy A. Do menu warto włączyć nasiona roślin strączkowych bogate w cynk oraz orzechy bogate w selen.

Skóra dojrzała często boryka się ze zmarszczkami i utratą elastyczności – dlatego dieta powinna zawierać krzem i cynk. Oba związku przeciwdziałają utracie elastyczności, zapobiegają zmarszczkom i poprawiają wygląd skóry. Krzem znajduje się w daktylach, bananach, kaszy gryczanej i owocach morza. Z kolei cynk w orzechach, rybach, owocach morza, mięsie, fasoli i produktach pełnoziarnistych. Kompozycja diety z wykorzystaniem tych produktów pozostawia duże pole do popisu, a urozmaicenie diety ulubionymi składnikami nie doprowadzi do zniechęcenia.

Okazuje się, że dieta może wpływać także na jędrność skóry – dieta urozmaicona w witaminę E ochroni włókna kolagenowe oraz uelastyczni cerę. Produkty bogate w witaminę E chronią skórę przed promieniowaniem UV, dlatego jagody, orzechy, migdały, oleje, kapusta i tłuste ryby powinny znaleźć się w każdym menu.

Nawilżenie skóry przez nasycone kwasy tłuszczowe, czyli tzw. dobre tłuszcze. Ryby morskie, orzechy i pestki dyni, a także oleje i awokado chronią przed negatywnym działaniem toksyn. Zapotrzebowanie organizmu na nasycone kwasy tłuszczowe można uzupełnić dwiema łyżkami tranu dziennie.