Wzmacniająca odporność witamina C, odpowiadająca za stan skóry i włosów witamina E oraz witaminy z grupy B wspierające układ nerwowy – tyle i więcej naturalnych dobroci zapewniają nam pomidory. Warzywa, które nie tylko łatwo kupić, ale też samemu wyhodować.

Wielką zaletą pomidorów jest nieskończona liczba możliwości, jakie nam daje. Jednym z najzdrowszych sposobów na to warzywo, jest świeżo wyciśnięty sok. Może być zdrowym dodatkiem do śniadania, lub zastępcą dla kawy – prawdziwa bomba witaminowa, pobudzająca organizm do działania, dodająca energii i wigoru. Dodatkowo warto wzbogacić sok ulubionymi przyprawami lub ziołami.

Pomidor to doskonały składnik posiłków osób będących na diecie, ponieważ w 93% składają się z wody i mają tylko 15 kcal. Wysoka zawartość błonnika zapewni uczucie sytości nawet po małym posiłku. W czasie stosowania diety warto wykorzystać kawałki pomidora, jako przekąski lub oprzeć na nim cały posiłek – w formie zupy, sałatki lub kanapek.

Wbrew pozorom pomidor nie musi być nudny – istnieje kilka gatunków pomidorów (w tym 3 odmiany kolorystyczne – czerwone, żółte i zielone). Najpopularniejsze w Polsce są okrągłe gruntowe – mają dużo soku i są łatwo dostępne. Charakteryzujące się intensywnym smakiem i aromatem pomidory karłowate są sprzedawane w gronach. Największa z odmian – pomidory malinowe, mają słodki smak i zauważalny różowy kolor. Doskonały gatunek do sałatek – o twardym miąższu i podłużnym kształcie, nazywany jest byczym sercem. Trudniej dostępny w sklepach, jednak warto poświęcić czas na poszukiwania, ponieważ doskonale pasuje do większości przepisów. Malutkie, okrągłe pomidory to odmiana koktajlowa. Zwykle używana do dekoracji, jednak idealnie nada się jako przekąska między posiłkami.
Znacie tradycyjne połączenie kanapkowe, czyli pomidor + ogórek? Wbrew pozorom to nie najlepsza para. Obecny w ogórkach enzym niweluje witaminę C zawartą w pomidorach. Rozwiązaniem tego problemu, może być kilka kropel oliwy. Warto też pamiętać, że wszelkie przetwory z pomidorów – koncentraty, sosy i domowe keczupy mają mniej witamin niż świeże owoce. Jednak ich zaletą jest łatwiej przyswajalny likopen, odpowiedzialny za neutralizowanie wolnych rodników.