Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale nie chcesz rezygnować ze słodkich przyjemności? Nie musisz sobie niczego odmawiać, wystarczy, że odkryjesz cudowny wpływ owoców, z których przyrządzisz niesamowite kombinacje soków, koktajlów, musów i wiele innych.

1. Truskawki – 50 kcal / 100 gram

Truskawki mają beta-karoten i witaminy z grupy B, żelazo, wapń, potas, magnez. Zawierają dużo błonnika, w tym rozpuszczalnego, czyli pektyny, oraz bromelinę – enzym rozkładający białka. Bromelina (najwięcej jest jej w świeżym ananasie, dostępne są też preparaty z bromeliną) poprawia trawienie i przemianę materii, wspomaga usuwanie toksyn, ma też działanie przeciwzapalne – pomaga leczyć zapalenie zatok i żył oraz urazy sportowców. Truskawki mają działanie krwiotwórcze, wzmacniają organizm. Poleca się je chorym na wątrobę, nerki, reumatyzm.

2. Morele – 50 kcal / 100 gram

Morele, a zwłaszcza suszone są dobrym źródłem witaminy C. Jest ona niezwykle ważna, gdyż zmniejsza ryzyko przeziębień i skraca czas ich trwania, wpływa także na wytwarzanie i utrzymanie kolagenu. Suszone morele pozytywnie wpływają na pracę serca i obniżają ciśnienie krwi. Mają lekkie działanie przeczyszczające, ułatwiają wydalanie nadmiaru wody z organizmu i zapobiegają powstawaniu kamieni nerkowych. Poprawiają także wygląd skóry, zapobiegają jej starzeniu i są pomocne w walce z trądzikiem.

3. Żurawina – 45 kcal / 100 gram

Specyficzny smak żurawiny nie każdemu przypada do gustu, jednak jej właściwości zdrowotne nie podlegają dyskusji. Niska kaloryczność, ogromna ilość witaminy C i właściwości antybakteryjne (głównie jeśli chodzi o pęcherz moczowy) czynią z żurawiny nie tylko ważny element diety, ale również każdej domowej apteczki. Żurawina ma także udowodnione działania antynowotworowe i przeciw próchnicze.