Marchew ma szerokie zastosowanie niemal we wszystkich kuchniach świata. Magia tego warzywa tkwi nie tylko w smaku, który ze względu na sposób przygotowania jest skrajnie różny, ale także w dobroczynnych właściwościach wpływających na nasze zdrowie.

Marchew ma bardzo pożądany wpływ na naszą skórę – delikatnie wygładza zmarszczki i nadaje skórze intensywniejszą barwę, dzięki czemu poleca się ją latem, podczas intensywnego opalania. Inną zaletą marchwi – chyba najlepiej nam znaną – jest jej korzystny wpływ na nasz wzrok. Zawdzięczamy to obecności beta-karotenu. Ten sam związek ma też inny wpływ: przyczynia się m.in. do ochrony przed drobnoustrojami. Ma także działanie antyoksydacyjne i wzmacniające odporność.

Marchewkowa zapiekanka

Marchewkowa zapiekanka to przepis tak samo prosty, jak smaczny. Wystarczy pokroić kilka średniej wielkości marchewek na słupki i wyłożyć w naczyniu żaroodpornym. Całość wymieszać dokładnie z oliwą z oliwek, delikatnie posolić i wstawić do piekarnika (190 stopni) na około 15 – 20 minut. Dodać do marchewki miód, wszystko dokładnie wymieszać i piec jeszcze maksymalnie 10 minut, aż warzywa będą miękkie.

Zupa marchewkowa

Do bulionu wrzucić kilka pokrojonych marchewek i gotować, aż będą miękkie. Całość zblendować na jednolitą masę, dodając wcześniej przyduszoną na oleju cebulkę, curry i kurkumę. Przyprawy wydobędą nie tylko oryginalną barwę naszej zupy, ale podkreślą jednocześnie słodki posmak marchewki. Całość zaakcentować śmietanką i ozdobić pietruszką

Surówka z pomarańczą

Marchewki obrać i zetrzeć na tarce. Jedną pomarańczę podzielić na cząstki, obrać je z białych błonek i pokroić na kawałeczki, wrzucić do marchewki. Z drugiej pomarańczy wycisnąć sok i polać surówkę. Jeżeli pomarańcze są kwaśne, można dodać cukier. Pokropić oliwą i posypać natką pietruszki. Przed podaniem, surówka powinna być odstawiona na około 30 minut w chłodne miejsce.

Świeżo wyciskany sok

Kombinacja marchewek, jabłek i pomarańczy to bomba witaminowa, którą przyrządzisz w bardzo prosty i szybki sposób. Świeżo wyciskane soki jako dodatek do śniadania postawią Cię na nogi na cały dzień. Istnieje niezwykle dużo kombinacji, w których marchewka jest jednym z głównych składników. Jej smak wydobywa z soku słodycz, którą warto przełamać cytrusami.